سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد های ام دی اف

به معنی «فیبر یا الیاف با چگالی یا تراکم متوسط» است که از ذرات به هم چسبیده چوب تهیه می‌شود. این ذرات چوب توسط «رزین» که نوعی چسب صنعتی است در درجه حرارت بالا و در حالی که تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند به یکدیگر چسبیده و ام‌دی‌اف (MDF) را به وجود می‌آورند. امروزه با توجه به تاکید بر حفظ منابع طبیعی و حفاظت از درختان ، استفاده از درب های mdf میتواند به عنوان راه حلی جایگزین برای استفاده از درب چوبی  مطرح گردد.

علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف (MDF) در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است. هرچند در ساخت ام‌دی‌اف (MDF) از برخی مواد شیمیایی استفاده می‏ شود که مانند فرمالدئید ممکن است مقداری آلودگی هوا به همراه داشته باشد اما چون در ساخت آن از ضایعات دورریختنی چوب استفاده می‌شود، به جلوگیری از قطع درختان و همچنین به پاکیزگی محیط زیست نیز کمک زیادی می‌کند. در اغلب کشورها، ساخت ام‌دی‌اف (MDF) به این خاطر که نوعی بازیافت مواد دور ریختنی را به دنبال دارد طرفداران زیادی دارد و مردم و دوستداران محیط زیست از این صنعت حمایت میکنند.از این رو در روز های کنونی شاهد استفاده بیشتر از ام دی اف برای ساخت دربmdf در صنعت ساختمان هستیم
درب های mdf از ضایعات چوبی استفاده میکنند از این رو نیاز به قطع درختان نیست و دلیل طرح ها و مدل های بسیار متنوع میتوانند زیبایی خارق العاده ای را به ارمغان بیاورند .
ورقه های ام دی اف میتوانند در ساخت انواع درب آپارتمانی ، درب ساختمان ، درب اتاق و درب لابی استفاده شود.